Zdeněk Mládek

baletní mistr, asistent choreografie

Je absolventem Taneční konzervatoře hlavního města Prahy (1998), v průběhu svého studia externě spolupracoval s Hudebním divadlem Karlín. Po ukončení konzervatoře přijal angažmá do baletního souboru Národního divadla v Praze, kde během svého působení vytvořil i několik demisólových rolí. V roce 2001 své angažmá změnil a jako sólista baletu Jihočeského divadla působí v Českých Budějovicích dodnes. Do jeho repertoáru patří klasické, moderní i charakterní role. Vidět ho můžete nejen na prknech budějovického divadla, ale rovněž před Otáčivým hledištěm v parku českokrumlovského zámku. V průběhu své dosavadní kariéry se divákům představil také na Slovensku, v Německu, Itálii, Španělsku, Maďarsku, Finsku a Kanadě. Během svého působení v Jihočeském divadle obdržel několik cen Jihočeské Thálie, čtyřikrát se objevil v širších nominacích na celorepublikovou Cenu Thálie, na scéně Národního divadla v Praze přebíral taneční ocenění Philip Morris Ballet Flower Award 2007 Poupě baletu a za rok 2009 získal Cenu statutárního města České Budějovice.

Jako první člen Jihočeského divadla se za svůj mimořádný jevištní výkon stal za rok 2009 laureátem prestižní Ceny Thálie jako nejlepší tanečník v oboru balet, pantomima nebo jiný tanečně-dramatický žánr. Choreograficky se podílel na inscenacích pro soubory loutkohry, činohry a opery Jihočeského divadla, pro prezentaci baletního souboru pak vytvořil několik menších kusů, uvedených u nás i v zahraničí. Mezi jeho největší choreografický počin patří choreografie Pod kůží, kterou Jihočeské divadlo uvádí v rámci tanečního večera 3+1. V souboru baletu Jihočeského divadla působí jako baletní mistr a asistent choreografů, pedagogicky pak spolupracuje také s baletem divadla F.X.Šaldy v Liberci. Je držitelem akademického titulu MgA. na HAMU v Praze (obor Pedagogika tance).

Program

Listopad 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Julie a Romeo So  23.11. Začátek 17:00 Konec 18:20 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Jakobín  29.11. Začátek 18:00 Konec 21:10 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Slovanské tance So  30.11. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 1 Detail inscenace
Prosinec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka So  28.12. Začátek 17:00 Konec 18:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance St  1.1. Začátek 16:00 Konec 17:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Deník přání Čt  16.1. Začátek 18:30 Konec 19:30 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Popelka  24.1. Začátek 18:00 Konec 19:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Komenský Po  10.2. Začátek 19:00 Konec 20:45 Místo Státní opera Praha Státní opera Praha Detail inscenace

Koupit tickets

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher