Béla Kéri Nagy

baletní mistr, asistent choreografie

Je absolventem taneční akademie v Budapešti. Od roku 1992 člen a sólista Baletu Pécs, od roku 2003 sólistou, pedagogem a asistentem choreografie v Baletu Debrecen a Hungarian Ballet Theatre. Aktivně se věnuje pedagogické činnosti na taneční konzervatoři Taneční Centrum Praha. Byl asistentem řady choreografů, jako např. Attila Egerházi, Jorma Elo, Petr Zuska, Mário Radačovský, Jiří Voborský. Díky svým hereckým dispozicím se pravidelně účastní také činoherních a muzikálových produkcí. Své zkušenosti nyní uplatňuje jako sólista, pedagog a asistent choreografie v baletu Jihočeského divadla. Od října 2010 spolupracuje s tanečním studiem Kredance.

Program

Listopad 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Julie a Romeo So  23.11. Začátek 17:00 Konec 18:20 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Slovanské tance So  30.11. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 1 Detail inscenace
Prosinec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka So  28.12. Začátek 17:00 Konec 18:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance St  1.1. Začátek 16:00 Konec 17:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Lazebník sevillský  17.1. Začátek 19:00 Konec 21:50 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Popelka  24.1. Začátek 18:00 Konec 19:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Evita Premiéra  31.1. Začátek 19:30 Konec 22:00 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Evita So  1.2. Začátek 17:00 Konec 19:30 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher