Josef Škarka

Rodák z Brna, absolvent pražské HAMU (třída Miloslava Podskalského).
K dráze profesionálního pěvce mu pootevřelo dveře vítězství na Mezinárodní pěvecké soutěži v Karlových Varech v roce 2009 (Druhé místo v kategorii Opera a Cena Národního divadla v Brně).
Pěvecké vzdělání dále prohluboval u Gabriely Beňačkové, Ireny Polliny, Petera Dvorského, Toma Krauseho, Jurije Gorbunova a José Cury.
Hostuje na scéně Národního divadla v Praze (Čarokraj, La fanciulla del West, Rudá Marie), Národního divadla v Brně(Figarova svatba, Powder her face, Čert a Káča), Národního divadla moravskoslezského v Ostravě (Tři přání, Tajemství) a Slovenského národního divadla v Bratislavě (Il re Teodoro in Venezia).
Řadu let působí jako hostující sólista v mnoha českých divadlech:
Plzeň – Figaro, Leporello, Bonifác, Eremit;
České Budějovice – Sparafucile, Monterone;
Opava – Basilio, Don Alfonso;
Liberec – Steffano, Rubač;
Ústí n. Labem – Colline, Ferrando, Eremit.
Ve spolupráci s Opéra national de Lorraine (Nancy, Francie) a nadací Operapassion nastudoval pod taktovkou světového tenoristy José Cury Pucciniho operu La rondine.
Pro italskou operní scénu Teatro comunale Luciano Pavarotti(Modena), Teatro municipale Valli (Reggio Emilia) a Teatro Municipale di Piacenza Offenbachovu operu Les contes d’Hoffmann (Hermann/Schlémil).
Josef Škarka se s chutí věnuje koncertní činnosti. Během studií na brněnské konservatoři navázal dlouhodobé hudební partnerství s pianistou Richardem Pohlem. Jejich DUO ŠKARKA - POHL se věnuje především písňové tvorbě. Výrazný skladatel současné generace Lukáš Sommer pro ně napsal cyklus Souvrať. Cyklus v roce 2009 nahrál do svého fondu Český rozhlas. Účinkovali na koncertních pódiích v Mexiku, Stockholmu, MHF Mahler 2011 a MHF Moravský Podzim.
Dále koncertoval se soubory a festivaly: Symfonický orchestr Českého rozhlasu (Kvěchova Missa de profundis), Komorní orchestr Berg (Stravinského Lišák, Poulencův maškarní ples, Ravelovy Písně hebrejské), zlínská Filharmonií Bohuslava Martinů (Martinů Kytice), Janáčkova filharmonie Ostrava(Rybova Mše vánoční), Collegium 1704 (Bachovy Janovy pašije), The Czech baroque orchestra, Smetanova Litomyšl(Tormisovo Zaklínán železa), Moravský podzim (Dvořákovy Biblické písně a Janáčkovy Písně detvanské).
Podílel se na realizaci nahrávky Martinů opery Den dobročinnosti s Plzeňskou filharmonií, opery Tři přání (B. Martinů) s Národním divadlem moravskoslezským a nahrávky písňového cyklu Souvrať (L. Sommer) pro Český rozhlas.
Spolupracoval s dirigenty: José Cura, Christopher Franklin, Vladimír Válek, Jakub Klecker, Marko Ivanovič, Peter Vrábel, John Fiore, Caspar Richter, Mario de Rose, Tomáš Brauner, Norbert Baxa, Jiří Štrunc, Roman Válek, Václav Luks, Marian Lejava a další.

Program

Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Evita Premiéra  31.1. Začátek 19:30 Konec 22:00 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Evita So  1.2. Začátek 17:00 Konec 19:30 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Evita

Evita

Tim Rice, Andrew Lloyd Webber

Muzikál podle životního příběhu Evy Perónové

Uvádíme v licenci The Really Useful Group Ltd. 

Libreto: Tim Rice
Hudba:
Andrew Lloyd Webber

Původní divadelní režie: Harold Prince

Kdyby slavnou autorskou muzikálovou dvojici Tim Rice - Andrew Lloyd Webber nezaujal životní příběh Evy Marie Duarte de Perón, narozené 7. května 1919, patrně by tato druhá manželka argentinského prezidenta Juana Peróna byla známá jen historikům Latinské Ameriky. Její charizma, které jí dopomohlo z chudého venkova na post první dámy země a povýšilo ji na novodobou ikonu, se přeneslo i do světoznámého muzikálu. Ten od premiéry v londýnském West Endu v roce 1978 získal celosvětovou oblibu a dočkal se i filmové podoby s popovou ikonou Madonou a Antoniem Banderasem v hlavních rolích. Po sametové revoluci zdomácněl i na tuzemských scénách, zejména díky znamenitému překladu Michaela Prostějovského.

 

RežieLumír Olšovský

Hudební nastudováníMartin Peschík

ChoreografieLukáš Vilt

ScénaOndřej Zicha