Ondřej Koplík

Studoval na pražské AMU u Magdalény Hajóssyové, nadále se zdokonaluje pod vedením Matthiase Beutlicha v Drážďanech. V rodném Brně se stal členem operního sboru NdB (1998) a působil jako varhaník a sbormistr v bazilice Nanebevzetí Panny Marie (1993–2006).
Účastnil se Rossiniho operního festivalu v italském Pesaru a interpretačních kurzů u maestra Bruna de Simonea. Poté získal stálé angažmá v operním sboru Semperoper Dresden a od roku 2009 angažmá jako sólista opery v Moravském divadle Olomouc, kde ztvárnil hlavní tenorové role v operách Cosi fan tutte (W.A.Mozart), La traviata a Rigoletto (G.Verdi), Evžen Oněgin (P.I.Čajkovský), Lucia z Lammermooru (G.Donizetti), Lazebník sevillský (G.Rossini), Bohéma (G.Puccini) ad.

Je čerstvým držitelem ceny Thalie za mimořádný výkon v roli prince Ramira (Rossini: Popelka, 2019). Na tuto prestižní cenu byl opakovaně nominován už dříve: Ferrando (Mozart: Cosi fan tutte, 2014), hrabě Almaviva (Rossini: Lazebník sevillský, 2015) za tuto roli získal také Výroční cenu Opery Plus, Vévoda (Verdi: Rigoletto, 2016).

V roce 2014 debutoval ve Státní opeře v inscenaci Pucciniho Bohémy, o rok později pak v pražském Národním divadle v Mozartově Kouzelné flétně a Musorgského Borisi Godunovovi. S pražskými operními scénami spolupracuje i nadále (Straussův Netopýr, Verdiho Macbeth, Martinů Juliette). Je stálým hostem NDM v Ostravě, kde se podílel na inscenacích Bizetovy Carmen, Verdiho Ernaniho, Stravinského Života prostopášníka (MHF Pražské jaro 2012), Donizettiho Roberta Devereuxe, Smetanova Tajemství či Rossiniho Lazebníka sevillského!!! v přebásnění Jaromíra Nohavici. Pravidelně spolupracuje s Divadlem F. X. Šaldy Liberec (Mozartova Kouzelná flétna, Verdiho Traviata), kde v září 2018 debutoval jako princ Ramiro v belcantové opeře G.Rossiniho La Cenerentola. Za tuto roli byl označen v operní bilanci na portále operaplus jako jeden z nejlepších mužských výkonů za rok 2018, a následně za ni získal prestižní cenu Thalie v kategorii opera-muži.

Od září 2017 je v angažmá opery Národního divadla Brno, kde účinkuje mimo jiné jako Nemorino (Donizetti, Nápoj lásky), Ferrando (Mozart, Cosi fan tutte), Almaviva (Rossini, Lazebník sevillský) a dále v inscenacích Přihody Lišky Bystroušky, Piková dáma, Prodaná nevěsta, Čert a Káča, a dalších.

Je pravidelným hostem festivalů Janáček Brno, Smetanova Litomyšl, Dvořákova Praha, a dalších. V roce 2011 ztvárnil ústřední roli při světové premiéře čínské opery Journey to the West. Následovalo koncertní turné a galakoncerty v Číně a Mongolsku (2012, 2014). Od roku 2016 vystupuje pravidelně na letní scéně Otáčivého hlediště Český Krumlov. V loňském roce se zúčastnil koncertního provedení Dvořákova oratoria Svatá Ludmila v pražském Rudolfinu pod taktovkou J.Hrůši.

Program

Prosinec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Kouzelná flétna Derniéra Poslední sezóna Út  31.12. Začátek 16:00 Konec 18:35 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Lazebník sevillský  17.1. Začátek 19:00 Konec 21:50 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Lazebník sevillský  14.2. Začátek 19:00 Konec 21:50 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Pinocchio

Pinocchio

Tomáš Hanzlík, Vít Zouhar

Rodinná opera

Rodinná opera o chlapci, který chtěl předčasně dospět

Originální pohled na pohádku Carla Collodiho ve zbrusu nové opeře Tomáše Hanzlíka a Víta Zouhara zkomponované na objednávku Jihočeského divadla. Pinocchio už nechce sedět doma. Ostatní chlapci v jeho věku se vydávají do světa a jeho otec – řezbář Gepetto by byl nejradši, kdyby zůstal na bidýlku vedle jeho loutek. Ale Pinocchio už nechce být jen opatrované dítě, chce být mladý muž! A v tom zaslechne lákání Černovouse, jež chlapce svolává do Hračkařin.

Výpravná inscenace Petra Haška o předčasné touze dospět, o silném poutu mezi otcem a synem a o válce, která má moc z lidí dělat loutky.

8+

Hudební nastudování a ditrigentJosef Kurfiřt

RežiePetr Hašek

Libreto David Košťák

ScénografieJakub Kopecký