Mai Iwamoto

sólistka baletu

Pochází z Japonska, z ostrova Hokkaido. V pěti letech začala z baletem na Ishikawa Miharu ballet school. Kromě baletu se věnovala gymnastice a hře na klavír.
V roce 2014 začala studovat na Munich international ballet school. Během studií se podílela např. na projektu Ballet Rossa - The Nutcracker (2016) v Německu.
Od sezóny 2019/2020 je členkou baletu jihočeského divadla.
V sezóně 2021/2022 se stává demi sólistkou baletu a v následující sezóně 2023/2024 pak sólistkou baletu Jihočeského divadla.
Můžete ji vidět tančit v hlavních rolích jako Dívku B v inscenaci Mechanický pomeranč, v roli Isoldy v baletu Tristan a Isolda, Nymfu ve Faunově odpoledni či jako Florence Foster Jenkins v choreografii Tančila jsem. A mnoha dalších.
V roce 2021 získala Jihočeskou Thálii za ztvárnění Dívky B v inscenaci Mechanický pomeranč.
V roce 2022 opět obdržela Jihočeskou Thálii, tentokrát za roli Isoldy v baletu Tristan a Isolda.

Program

Prosinec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka So  28.12. Začátek 17:00 Konec 18:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance St  1.1. Začátek 16:00 Konec 17:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 1 Detail inscenace
Deník přání Čt  16.1. Začátek 18:30 Konec 19:30 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace Zrušeno
Popelka  24.1. Začátek 18:00 Konec 19:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Labyrint pana Fauna Poslední sezóna So  15.2. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Tristan a Isolda Poslední sezóna  21.2. Začátek 19:00 Konec 21:00 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Popelka St  26.2. Začátek 10:00 Konec 11:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace Koupit za školu tickets

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher