Michal Bragagnolo

tenor

Jeho hudební vzdělání započalo na Gymnáziu Jana Nerudy. Klasickému zpěvu se poté intenzivně věnoval na Pražské konzervatoři (mimo jiné absolvoval také kurz u Antonia Carangela). V době studií již pohostinsky spolupracoval s Divadlem J. K. Tyla v Plzni coby Anučkin v Ženitbě Bohuslava Martinů. Po absolutoriu na konzervatoři pokračoval ve studiu operního zpěvu na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze u doc. Magdalény Hajóssyové. Ztvárnil zde např. Romea v Bendově Romeovi a Julii, Tamina v Mozartově Kouzelné flétně, Lenského v Čajkovského Evženu Oněginovi, Vojtěcha v Blodkově V studni či Ježíše ve Filově Stalo se Slovo. Svou profesionální kariéru započal ještě před nástupem na HAMU, a to na jevišti libereckého Divadla F. X. Šaldy rolí Tobyho v Offenbachově Robinsonu Crusoeovi v režii Martina Otavy. Na témže jevišti také ztvárnil Rodrigueze v Massenetově Donu Quichottovi (r. Linda Keprtová), Popiela v Nedbalově Polské krvi (r. Gabriela Petráková) a Kryštofa z Redernu v opeře Sylvie Bodorové Legenda o Kateřině z Redernu (r. Martin Otava). Od sezony 2014/15 se znovu vrátil na jeviště Divadla J. K. Tyla, kde ztvárnil Peppa v Leoncavallových Komediantech (r. Marián Chudovský), Hraběte Boniho v Kálmánově operetěČardášová princezna (r. Zbyněk Brabec) a v režii Tomáš Pilaře roli Mozarta v inscenaci Mozart a smrt, která je spojením jednoaktových oper S. Rendine a N. Rimského-Korsakova. V roce 2015 také poprvé vystoupil na jevišti Národního divadla v Praze, a to v roli Aljeji v Janáčkově Z mrtvého domu (r. Daniel Špinar). Účinkuje také v muzikálových produkcích. Na jevišti Východočeského divadla v Pardubicích v roli Icu Bokšaje v Uhdeho/Štědroňově Baladě pro banditu (r. Michael Tarant). V pražské GoJa Music Hall účinkoval v rolích Brujona a Důstojníka v muzikálu Les Miserables – Bídníci (r. Petr Novotný) a v roli Raoula v muzikálu Andrew Lloyd Webbera Fantom opery (r. Petr Novotný).

Repertoár

Pinocchio

Pinocchio

Tomáš Hanzlík, Vít Zouhar

Rodinná opera

Rodinná opera o chlapci, který chtěl předčasně dospět

Originální pohled na pohádku Carla Collodiho ve zbrusu nové opeře Tomáše Hanzlíka a Víta Zouhara zkomponované na objednávku Jihočeského divadla. Pinocchio už nechce sedět doma. Ostatní chlapci v jeho věku se vydávají do světa a jeho otec – řezbář Gepetto by byl nejradši, kdyby zůstal na bidýlku vedle jeho loutek. Ale Pinocchio už nechce být jen opatrované dítě, chce být mladý muž! A v tom zaslechne lákání Černovouse, jež chlapce svolává do Hračkařin.

Výpravná inscenace Petra Haška o předčasné touze dospět, o silném poutu mezi otcem a synem a o válce, která má moc z lidí dělat loutky.

8+

Hudební nastudování a ditrigentJosef Kurfiřt

RežiePetr Hašek

Libreto David Košťák

ScénografieJakub Kopecký