- Jihočeské divadlo
- Balet
- Ansámbl
- Jana Pelcová
Jana Pelcová
členka baletního souboru
Narodila se v roce 1999 v Ústí nad Labem. S tancem začala v již v mateřské škole ve čtyřech letech, dále pokračovala v ZUŠ Taussigova a Actors studiu. Poté byla v roce 2005 přijata do Baletní přípravky Národního divadla pod vedením Dagmar Špryslové, kde účinkovala v baletech Louskáček - Vánoční příběh (chor. Y. Vámos) a Napoli (chor. Frank Andersen). Roku 2010 nastoupila na Taneční konzervatoř hlavního města Prahy pod vedením pana ředitele Jaroslava Slavického, kde roku 2018 úspěšně absolvovala (pod vedením: A. Kovářové, R. Pospíšilové, M. Hybešové, H. Vláčilové, P, Ždichynce, A. Ščekalevy, N. Danko). Během studií vystupovala ve školních představeních Ples kadetů, Polovecké tance, Paquita, Rapsodie v modrém a Taneční mládí. Dále spolupracovala také s divadlem Hybernia na představeních Louskáček a Labutí jezero. Opakovaně se zúčastnila letní baletní školy Palluca v Drážďanech a letních kurzů v Praze u Darii Klimentové, Adély Pollertové a Veroniky Iblové.
Od roku 2018 je členkou baletního souboru Jihočeského divadla. Mezi její oblíbené iscenace patří např. Šípková Růženka (chor. J. Slavický), Rádio Svobodná Bystrouška (chor. P. Zuska), Prodaná nevěsta (režie M.Mokoš, chor. M. Motlochová) a Rusalka na Otáčivém hledišti (chor. J. Kodet). V roce 2019 se také začala věnovat pedagogické činnosti. Učí děti lásce k pohybu, hudbě a hlavně radosti z tance.
Program
- Únor 2025
- Březen 2025
- Duben 2025
- Květen 2025
- Červen 2025
- Červenec 2025
- Srpen 2025
Název | Datum | Začátek | Konec | Místo | Volných míst | |||
Popelka | St 26.2. | Začátek 10:00 | Konec 11:40 | Místo DK Metropol ČB | Volných míst 3 | Detail inscenace |
Koupit za školu
![]() |
Název | Datum | Začátek | Konec | Místo | Volných míst | |||
Slovanské tance | Pá 7.3. | Začátek 19:00 | Konec 20:40 | Místo DK Metropol ČB | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Lazebník sevillský | So 8.3. | Začátek 17:00 | Konec 19:50 | Místo Budova JD | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Mladí, krásní a navždy Premiéra | Pá 21.3. | Začátek 19:30 | Místo Budova JD | Volných míst 20+ | Detail inscenace |
Název | Datum | Začátek | Konec | Místo | Volných míst | |||
Mladí, krásní a navždy | Čt 10.4. | Začátek 19:00 | Místo Budova JD | Volných míst 20+ | Detail inscenace | |||
Mladí, krásní a navždy | Pá 11.4. | Začátek 10:00 | Místo Budova JD | Volných míst 20+ | Detail inscenace |
Koupit za školu
![]() |
||
Lazebník sevillský | So 12.4. | Začátek 19:00 | Konec 21:50 | Místo Budova JD | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Slovanské tance | Pá 25.4. | Začátek 19:00 | Konec 20:40 | Místo DK Metropol ČB | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Tristan a Isolda Derniéra Poslední sezóna | So 26.4. | Začátek 19:00 | Konec 21:00 | Místo DK Metropol ČB | Volných míst 20+ | Detail inscenace |
Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.
Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.
Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.
Název | Datum | Začátek | Konec | Místo | Volných míst | |||
Šípková Růženka | Pá 1.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Šípková Růženka | So 2.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Šípková Růženka | Ne 3.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Šípková Růženka | Út 5.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Šípková Růženka | St 6.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace | ||
Šípková Růženka | Čt 7.8. | Začátek 20:30 | Konec 22:00 | Místo Otáčivé hlediště | Volných míst 20+ | Detail inscenace |
Repertoár

Mechanický pomeranč
Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát
Surreální taneční groteska
Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?
Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.
„...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

3+1
Taneční večer tří choreografů/tanečníků baletu Jihočeského divadla plus jednoho hosta. Tanečníci mají chuť tančit i tvořit zároveň – a to vám předvedou během tanečních večerů 3+1. Speciálním hostem bude Viktor Konvalinka, sólista baletu Národního divadla a člen uměleckého uskupení DEKKADANCERS.
Sebastiano Mazzia: Tančila jsem
Tančila jsem je choreografií o vášni. V současnosti jsme si jako lidé zvykli vynikat ve všem, co děláme: skáčeme vysoko, běháme rychle a už nedokážeme selhat… Ale neměly by láska a vášeň být tím, proč by si nás lidé měli skutečně vážit?Inspirováno životem atypické zpěvačky Florence Foster Jenkins.
Béla Keri Nagy: Vír
Rotace vesmíru, oběžná dráha naší planety a nekonečný koloběh života nás stále někam táhnou a předurčují naši životní cestu. V průběhu života se však stává, že z nečekaných důvodů z této cesty sejdeme. Časem nám však naše nejniternější instinkty a zkušenosti připomenou, že bychom se neměli vzdávat své cesty a toho, kam skutečně směřujeme.
Zdeněk Mládek: Pod kůží
V každém z nás naráží snaha být sám sebou na potřebu někam patřit. Ať už je nutkání vlastní realizace sebevětší, v situacích ztráty jistoty a bezpečí jsme často zahnáni do kouta a pod kůží nám nevědomky klíčí nevyhnutelnost „jít s davem“.
Viktor Konvalinka: Vzpomínky staré paruky
Co vše může cítit starý člověk, který se ocitl v domově důchodců? Cítí se osvobozen od svých denních povinností a konečně ve společnosti nových přátel, či jak uvězněný na samotce a utahován v kazajce svých vlastních pocitů a vzpomínek? Odkázán k životu v novém domově mu zbývá jen přijmout, co nabízí, a žít každý den naplno. A vzpomínat na časy, kdy měl celý život ještě před sebou...
Choreografie, světla, kostýmy / Tančila jsem Sebastiano Mazzia
Choreografie, světla, kostýmy / VírBéla Kéri Nagy
Choreografie, světla, scéna, kostýmy / Pod kůží Zdeněk Mládek
Hudba/ Vzpomínky staré parukyAlexander Sadirov

Tristan a Isolda
Alena Pešková
Taneční drama na motivy staré keltské legendy
Smrt a Láska jako přeludy, které ženou svět proti času a prostoru. Smrt a Láska, které zrazují další přeludy, jako jsou přátelství, pravidla a zodpovědnost.
Taneční zpracování známého příběhu zakázané a nenaplněné lásky Tristana a Isoldy nabízí silné prožívání všech emocí, jichž je plný. Emocí, které jsou vykřičené či zašeptané tělem, gestem, výrazem tváře...Téměř beze slov, ale o to intenzivněji.
Libreto, choreografie, režieAlena Pešková
ScénaRichard Pešek
KostýmyAleš Valášek
Asistenti choreografaBéla Kéri Nagy

Labyrint pana Fauna
Marek Svobodník, Štěpán Pechar
Inscenace složená ze dvou choreografií
Faunovo odpoledne
“Každý muž je, nebo alespoň jednou v životě byl, podstatou faunem, tedy lovcem hnaným svými pudy”. Takto by se dala jednou větou shrnout myšlenka této volné adaptace stejnojmenné slavné Nižinského choreografie na námět Mallarmého impresionistické básně.
Obrazovost výjevů, jež člověku zůstanou na mysli po prožití takřka živého snu, podepřeného mnohdy až absurdní symbolikou, je hledáním podstaty “faunovství”. To se skrývá v každém muži, stejně tak jako nymfou je či byla jednou každá žena.
Hudba: C.Debussy, Ondřej Vinklát
Choreografie, režie a dramaturgie / Faunovo odpoledneMarek Svobodník
Hudba / Faunovo odpoledneOndřej Vinklát
Asistent choreografa / Faunovo odpoledneZdeněk Mládek

Popelka
Cinderella op.87, Ballet in 3 acts by Serge Prokofieff and Nikolai Wolkow
Taneční představení pro celou rodinu
Balet Popelka na hudbu Sergeje Prokofjeva patří mezi nejslavnější a nejhranější baletní tituly. Pro soubor baletu Jihočeského divadla vytvořil choreografii a režii Petr Zuska, který již v minulosti s naším souborem velmi úspěšně spolupracoval (Klíče odnikud a Rádio Svobodná Bystrouška). Popelka tak obohatí náš repertoár o novou klasiku.
Choreografie a režiePetr Zuska
Úprava libretaPetr Zuska
HudbaSergej Prokofjev
Hudební nastudování a dirigentDavid Švec

Slovanské tance
Antonín Dvořák
Radostná cesta ke kořenům
Kouzelná jevištní báseň Martina Šintáka a Tomáše Ondřeje Pilaře vás zavede do světa Dvořákových Slovanských tanců coby celovečerního tanečního představení. Oba cykly této jiskřivé symfonické hudby zrcadlící pestrost české lidové kultury v jejích radostných, dramatických i melancholických odstínech, otevřely kdysi svému autorovi cestu do Evropy. Poetická inscenace čerpá z tradičních folklorních prvků, jež skládá do působivé divadelní mozaiky. Vydejte se spolu s baletem, dětským baletem a velkým symfonickým orchestrem na cestu ke kořenům.
Dále účinkují externisté: Jakub Jan Černý, Filip David, Vít Kolář, Lukáš Slepička
Dětské role: Řehořová Marie, Valasová Viktorie, Shandarová Darija, Shandarová Kateryna, Blažková Anna, Hochová Zuzana, Hrubá Kristýna, Hořejší Hana, Hornychová Leontýna, Tudosie Tobias Gabriel, Dvořák Kryštof, Molana Samuel, Krejčí Adam.
Projekt se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury.
ChoreografieMartin Šinták
Režijní spolupráce Tomáš Ondřej Pilař
Hudební nastudování a dirigentDavid Švec
ScénaTomáš Ondřej Pilař

Šípková Růženka
P. I. Čajkovskij
Baletní pohádkový příběh před Otáčivým hledištěm
1. - 7. 8. 2025
Jedna z nejkrásnějších pohádek převedená do taneční inscenace potěší všechny příznivce klasického baletu na špičkách. Společně se sólisty baletu JD se v této verzi Šípkové Růženky představí členové Bohemia Baletu. Kostýmy i scénu vytvořil jeden z nejvýznamnějších českých divadelních výtvarníků Josef Jelínek, choreografie se ujal Jaroslav Slavický a umělecký ředitel Bohemia Baletu.
Představení je opatřeno titulky v češtině, angličtině a němčině (vhodné i pro sluchově postižené). Více informací ZDE.
Choreografie, režie a dramaturgieJaroslav Slavický
Původní choreografieMarius Petipa
Asistenti choreografieLukáš Slavický
Asistenti choreografieKateřina Slavická

Lazebník sevillský
Gioacchino Rossini
Groteska z časů bílých paruk
Komická opera ve svébytném stylu bonvivána Gioacchina Rossiniho, vycházející z italského bel canta, dějově předcházející Mozartově Figarově svatbě. Jiskřivé árie, u nichž si budete podupávat nohou a ještě dlouho vám budou znít v hlavě. Díl první: jak mazaný lazebník zoufalému hraběti ke krásné hraběnce pomohl.
V inscenaci jsou užity rychlé světelné záblesky.
Chcete o inscenaci vědět víc? Zajděte si na náš lektorský úvod. Začínáme půl hodiny před představením. Vstup na lektorské úvody je zahrnut v ceně vstupenky. Už nyní si však můžete přečíst zážitkový obsah inscenace. Najdete v něm spoustu zajímavostí s odkazy a můžete se tak na představení už nyní příjemně naladit.
Hudební nastudování a dirigentMartin Peschík
Režie, choreografieMiřenka Čechová
Režie, choreografiePetr Boháč
ScénografieLucia Škandíková

Julie a Romeo
Ondřej Vinklát, Tomáš Rychetský, Dodo Gombár
Nesmrtelný příběh o lásce, která nezná hranic
Nesmrtelný příběh o fatální lásce, která nezná hranic, ale i o nenávisti. Téma, které je vskutku nadčasové a aktuální v každé době. Choreografové Ondřej Vinklát a Tomáš Rychetský vytvoří zcela novou inscenaci o dvou milencích v režii Dodo Gombára a na původní hudbu současného hudebního skladatele Ivana Achera. Taneční představení v moderním pojetí za použití rozmanitého současného pohybového slovníku.

Mladí, krásní a navždy
Jana Burkiewiczová
Pro úspěch udělám cokoli. Ale bude to stačit?
Talentová soutěž v tanci, ve které je ale cosi trochu jinak. Zdá se, že o tanec tu jde až v druhé řadě. A nikdo už to ani neskrývá.
Sedmnáct posledních soutěžících z různých koutů světa, s různými důvody, proč jsou právě tady. Konečně jsou ve finále. Nyní jde o všechno. Výhra je na dosah. A s ní spojené sláva, peníze, úspěch. Rozhoduje talent, nadání, schopnosti. Jenže také odolnost, atraktivita, sebeprezentace, životní příběh... I ten se ostatně dá přizpůsobit poptávce. Všechno se dá přizpůsobit poptávce. A tu řídí nejen neviditelná ruka trhu. Stejná startovní čára, a přece ne. Hlavně, ať není nuda! Se ztrátami se počítá - vždycky přece někdo musí z kola ven.
Inscenace o jednom z fenoménů současného zábavního průmyslu, a tím je talentová soutěž, z níž už se ale stává spíše velmi krutá reality show. Urputný závod o to, kdo nabídne víc, kdo vydrží víc, kdo je ideálním produktem marketinkové mašinérie na další zisk. Platí ještě vůbec nějaká pravidla? A je tu někdo, kdo v pravý moment řekne „Tak dost!‟?
Choreografka a režisérka Jana Burkiewiczová se ve své nejnovější autorské inscenaci zamýšlí nejen nad tématem spotřební zábavy, ale především nad tématem tlaku, nároků a očekávání, které dnes klade společnost na jedince nejen na poli umění, showbusinessu. Nárok na život má přeci jen ten, kdo je úspěšný, kdo dokáže být každým dnem víc a víc svěží, výkonnější, zábavnější, dokonalejší. Všichni se, zdá se, účastníme více či méně dobrovolně velmi podivné soutěže.
ChoreografieJana Burkiewiczová
Scénář a režie Jana Burkiewiczová
Spolupráce na scénáři a dramaturgieMartina Kinská
HudbaJiří Konvalinka