František Vlček

sólista baletu

Narozen roku 1998 v Praze. Zde vyrůstal a završil svá středoškolská studia na Arcibiskupském gymnáziu a Taneční konzervatoři hl.m. Prahy. V průběhu dětství ho provázela nejen láska k uměleckým činnostem (tanec, výtvarné obory, herectví apod.), ale i například nepřetržitá fascinace z přírodních věd a výpočetních technologií, kterým se dosud rád věnuje.
V rámci souběžného studia obou středních školách měl díky řediteli konzevatoře Jaroslavu Slavickému možnost vystupovat v mnoha inscenacích souboru Bohemia Balet, kde po ukončení studií započal i svou profesionální kariéru - mezi inscenace, jejichž interpretací byl nejvíce osloven, patří například: Carmina Burana (chor. Ivanka Kubicová), Bezpředmětná křehkost bytí (chor. Tomáš Rychetský), Sen horké letní noci (chor. Filip Veverka) či třeba Oliver Twist (chor. Berangére Andreo), mimo mnoha dalších. Mezi jeho nejoblíbenější jeviště pak patří Státní Opera v Praze (kde se mimo jiné seznámil poprvé seznámil se základy klasického baletu), Salle Garnier v Monte Carlu, Aubade Hall v japonské Toyamě nebo také Stavovské divadlo v Praze.
Již od školních let se mimo tance věnuje také grafické tvorbě a střihu videa, v nichž se stále velmi rád rozvíjí, objevuje a takřka nepřetržitě tvoří.

Od roku 2020 je členem baletního souboru Jihočeského divadla, v sezóně 2023/2024 se stal sólistou.  

Program

Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Deník přání Čt  16.1. Začátek 18:30 Konec 19:30 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace Zrušeno
Únor 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Tristan a Isolda Poslední sezóna  21.2. Začátek 19:00 Konec 21:00 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher