Inscenace již není v repertoáru
Ohlasy diváků
-
10.8.2018
Jana K.
Naprosté okouzlení - přesně to ve mně zanechalo představení Liška Bystrouška před OH. Paní Rusko byla jako Liška prostě úžasná a právem si zasloužila během aplausu několikeré bravo. Je úžasné, že regionální divadlo, řekněme snad i "klasické" je ochotno spolupracovat s tak originálním a novátorským tandemem, jakým bezesporu SKUTR je. Moc děkuji za krásný zážitek a za přivedení moravské písně k n... Celý text
Naprosté okouzlení - přesně to ve mně zanechalo představení Liška Bystrouška před OH. Paní Rusko byla jako Liška prostě úžasná a právem si zasloužila během aplausu několikeré bravo. Je úžasné, že regionální divadlo, řekněme snad i "klasické" je ochotno spolupracovat s tak originálním a novátorským tandemem, jakým bezesporu SKUTR je. Moc děkuji za krásný zážitek a za přivedení moravské písně k nám na jih Čech. A hlavně za nádherné představení, které z celého letošního repertoáru zapadlo mezi stromy krumlovského zámeckého parku snad nejvíce (Rusalka promine:-))
-
22.7.2016
František D.
Pane Petře, pročítáme bedlivě všechny divácké ohlasy na naše operní inscenace – zejména ty záporné nás vždycky nutí k zamyšlení, v čem náš režijně-dramaturgický záměr eventuelně nezapůsobil tak, jak jsme si přáli. Jako mladý - a jistě náročný divák – víte, že se současným hudebním divadlem se to má podobně jako s kinematografií. Do kina nejdeme v prvé řadě na titul, ale hlavně na Woodyho Allen... Celý text
Pane Petře, pročítáme bedlivě všechny divácké ohlasy na naše operní inscenace – zejména ty záporné nás vždycky nutí k zamyšlení, v čem náš režijně-dramaturgický záměr eventuelně nezapůsobil tak, jak jsme si přáli. Jako mladý - a jistě náročný divák – víte, že se současným hudebním divadlem se to má podobně jako s kinematografií. Do kina nejdeme v prvé řadě na titul, ale hlavně na Woodyho Allena, Pedra Almodóvara či na Stevena Spielberga, eventuelně na bratry Coenovy, a tak předem víme, jak například Café Society, Julieta, Most špionů či V nitru Llewyna Davise budou vypadat. A stejně v opeře – chceme-li, jak píšete – „nemodernu“, zvolíme „realistická“ pojetí Otty Schenka (vídeňská Liška Bystrouška a newyorská metropolitní Rusalka) či Franca Zeffirelliho (Carmen ve veronské aréně). Nicméně věřte, že „živoucnost díla směrem k člověku“ s úspěchem dnes na nejprestižnějších operních scénách prověřují imaginativní Robert Wilson, provokativní enfant terrible Calixto Bieito či – „našim“ SKUTRům asi ve výrazu nejbližší - katalánské sdružení divadelníků s názvem La Fura dels Baus, v jehož čele stojí režisér Carlus Padrissa. Přál bych Vám spatřit jejich (na DVD dnes běžně dostupná) ztvárnění Aidy, Carmen či Orfea a Eurydiky. Z nich je přímo transparentní současný tvůrčí pohled na starou klasiku, která tak najednou úžasně ožívá soudobým scénickým projevem, v němž výtvarná, pohybová, herecká a hudební složka v rafinovaném propojení slouží k uchvácení těch, kteří ve svém životě tuto klasiku vidí třeba vůbec poprvé. A divadlo – toť v prvé řadě úchvat – jak říkal blahé paměti Miroslav Macháček. O úspěšnosti M. Kukučky a L. Trpišovského na českém i zahraničním divadle se není třeba rozepisovat. Jsme rádi, že SKUTři přijali nabídku Jihočeského divadla představit i na jeho scénách svůj obrazný, humorný, hravý styl právě v operách, které Jihočeské divadlo dříve neuvedlo (Dítě a kouzla v DK Metropol) a v Příbězích lišky Bystroušky v prostoru před Otáčivým hledištěm. Být připraven, je vše, jak praví princ Hamlet. Víme-li, co nás v divadle či v kině od režisérských kreací výše zmíněných tvůrců čeká, bývalo by lehké si představit, jak asi SKUTR rozžije zámecký park v Českém Krumlově... Přeji Vám hodně krásných večerů s operou, ať už zvolíte jakékoli její pojetí.
-
21.7.2016
Martin
Krásné představení - jako celek. Bohužel jednotlivé části mi k sobě nějak nepasují. Na prvním místě bych chtěl vyzdvihnout výkony účinkujících. Oceňuji, když cizinec zpívá operu v mém rodném jazyce, ale ještě více oceňuji, když je mu rozumět, a to v tomto představení bylo 100%. Celkové provedení oceňuji, ale myslím si, že není nad klasiku. Nebo alespoň pokud se dělá známá opera v takovémto prov... Celý text
Krásné představení - jako celek. Bohužel jednotlivé části mi k sobě nějak nepasují. Na prvním místě bych chtěl vyzdvihnout výkony účinkujících. Oceňuji, když cizinec zpívá operu v mém rodném jazyce, ale ještě více oceňuji, když je mu rozumět, a to v tomto představení bylo 100%. Celkové provedení oceňuji, ale myslím si, že není nad klasiku. Nebo alespoň pokud se dělá známá opera v takovémto provedení, to asi není problém, jelikož děj každý zná. Ovšem já osobně tuto operu moc dobře neznám, a kdybych si před představením nepřečetl stručný děj, asi bych vůbec nevěděl, o co jde. Celou cestu domů jsem přemýšlel o tom, kdo byl kdo, a ještě teď stále nevím, kdo byla chocholka a sova... Více takovýchto představení, ale s lepší výpravou, anebo v klasickém provedení, jelikož klasika má také něco do sebe.
-
20.7.2016
Věra,
Liška Bystrouška se nám celkově líbila, ale ztráceli jsme se v ději. Všicni zpívali a hráli s chutí, ale celou cestou domů jsme se dohadovali, co vlastně ti páni režiseři vlastně mysleli. NAPŘÍKLAD JEZDÍCÍ A KOUŘÍCÍ AUTOBUSOVÁ ZASTÁVKA, nebo neustále se posouvající kadibudka a velmi dojemně napsaný závěr opery se pánům režisérům také nepovedl.
-
19.7.2016
Jan
Musím složit pochvalu režisérské dvojici SKUTR. Představení bylo velmi nápadité - nechyběla vtipná místa. Líbily se mi kostýmy, nebyly zbytečně popisné, přesně vystihovaly charaktery postav. Inscenace vychází z libreta a charakteru hudby, což občas někteří režiséři nedělají. Rozhodně nemohu souhlasit s názorem pana Petra. Zajímalo by mne, čím, podle něho režiséři Bystroušku zkazili. Škoda že to... Celý text
Musím složit pochvalu režisérské dvojici SKUTR. Představení bylo velmi nápadité - nechyběla vtipná místa. Líbily se mi kostýmy, nebyly zbytečně popisné, přesně vystihovaly charaktery postav. Inscenace vychází z libreta a charakteru hudby, což občas někteří režiséři nedělají. Rozhodně nemohu souhlasit s názorem pana Petra. Zajímalo by mne, čím, podle něho režiséři Bystroušku zkazili. Škoda že to nerozepsal. Jen použil silná slova bez argumentů.
-
18.7.2016
Antonín J.
Představení Lišky Bystroušky, stejně jako vloni Rusalka, mne obrovsky potěšilo. Skvělá scénografie a scénické prvky, práce s prostorem zahrady do veliké hloubky, lehce současné pojetí tématu s nápaditou režií a hlavně výborné obsazení. Měl jsem zapnutou i vaší novou titulkovací technologii na svém mobilu a fungovala úplně bez problému. Opera je sice česky, ale občas bych se bez titulků v nářečí... Celý text
Představení Lišky Bystroušky, stejně jako vloni Rusalka, mne obrovsky potěšilo. Skvělá scénografie a scénické prvky, práce s prostorem zahrady do veliké hloubky, lehce současné pojetí tématu s nápaditou režií a hlavně výborné obsazení. Měl jsem zapnutou i vaší novou titulkovací technologii na svém mobilu a fungovala úplně bez problému. Opera je sice česky, ale občas bych se bez titulků v nářečí ztrácel. Díky za každé takové představení.
-
18.7.2016
Petr
Rád bych poděkoval Jihočeskému divadlu za možnost, kterou nabízí otáčivé hlediště v České Krumlově. Je to opravdu zážitek být pod otevřenou klenbou a mít možnost sledovat děj, odehrávající v okruhu 360°. Pokud se mám ale vyjádřit k samotné opeře Příhody lišky Bystroušky, tak hluboké zklamání. Nezanechalo to ve mně žádnou ozvěnu, nic, co by se mne dotklo. Takový morální a kulturní úpadek jsem... Celý text
Rád bych poděkoval Jihočeskému divadlu za možnost, kterou nabízí otáčivé hlediště v České Krumlově. Je to opravdu zážitek být pod otevřenou klenbou a mít možnost sledovat děj, odehrávající v okruhu 360°. Pokud se mám ale vyjádřit k samotné opeře Příhody lišky Bystroušky, tak hluboké zklamání. Nezanechalo to ve mně žádnou ozvěnu, nic, co by se mne dotklo. Takový morální a kulturní úpadek jsem nečekal a to jsem člověk mladého věku 31 let. Pokud má potřebu režisérské duo SKUTR takovým způsobem kazit klasiku, kterou pouze hudba držela při životě, pak by bylo namístě zvážit jejich další trvání v opeře. Byl bych rád, kdyby se na úspěch pohlíželo ne množstvím prodaných lístků, ale nakolik jsme schopni předat živoucnost samotného díla směrem k člověku. Pokud bude tendence vnášet modernu do děl tohoto typu, jenom proto, aby se vyšlo vstříc současnému povrchnímu člověku bez vkusu a schopnosti posoudit krásu, pak neočekávejte nic jiného než nezájem a nechuť. Každopádně hercům děkuji za jejich výkon, ale přál bych jim, aby je vedly skutečné osobnosti, které netvoří paskvil.